APLIKACIJE.HR
TKO SMO

Vaš pouzdan ICT partner na putu do uspjeha.

Aplikacije.hr su brend tvrtke Poslovne Aplikacije d.o.o., vodeće tvrtke za razvoj web i programskih rješenja.

adresa
Koturaška 35, 10 000 Zagreb
telefon
e-mail
Pratite nas na društvenim mrežama

Kako otvoriti webshop ?

kako otvoriti webshop
Bilo da se već dugo bavite klasičnom prodajom ili tek razmišljate o prodaji, sigurno ste se zapitali što je potrebno za otvaranje web trgovine i koliko je to sve u svemu komplicirano, teško, skupo, a naravno, i koliko je isplativo ? Upravo iz tog razloga, da bi demistificirali sve što Vas zanima vezano za web shop, pripremili smo na jedom mjestu korisne informacije i savjete kroz 8 jednostavnih koraka.

Korak broj 1 : Registracija poslovnog subjekta

Kako biste se mogli baviti online trgovinom, odnosno popularno rečeno otvoriti web shop ili otvoriti web trgovinu, potrebno je registrirati trgovačko društvo ( d.o.o. / j.d.o.o. ) ili obrt za bavljenje trgovinom jer trgovanje na internetu spada u kategoriju klasičnog trgovanja. U slučaju da već imate registrirano trgovačko društvo / obrt, potrebno je imati upisanu djelatnost trgovine. Rad web trgovine opisan je i reguliran brojnim zakonima, a izdvajamo sljedeće :

  1. Zakon o trgovini
  2. Zakon o elektroničkoj trgovini
  3. Zakon o zaštiti potrošača
  4. Zakon o obveznim odnosima
  5. Zakon o elektroničkim komunikacijama
  6. Zakon o alternativnom rješenju potrošačkih sporova

Znači nakon što ste registrirali poslovni subjekt ili upisali djelatnost, bitno je proučiti zakone koji se odnose na web trgovinu kako bi mogli poslovati u skladu s njima te kupcu pružiti sve potrebne i zakonski propisane informacije na webshopu.

Korak broj 2 : Skladište i MTU

Zakoni koji se primjenjuju na web trgovinu nalažu da svaki trgovac koji skladišti robu mora imati skladište minimalne površine 6 metara kvadratnih s minimalnim tehničkim uvjetima. To se NE odnosi na trgovine koje već imaju svoje skladište ( skladište dućana, zakupljeno skladište ili neko drugo skladište ) i na sve koji planiraju prodavati usluge putem web shop-a ( programe,  tečajeve, putovanja, iznajmljivanje i slično ) te se NE odnosi na web trgovine koje ne skladište robu koju prodaju već ta robu stiže direktno od dobavljača.

Ako se odlučite prodavati svoj asortiman ili skladištiti određenu robu koju prodajete putem web shopa, potrebno je iznajmiti poslovni prostor koji ne smije biti dio stana / kuće nego isključivo poslovni prostor te ishoditi MTU ( minimalne tehničke uvjete ) . Sve o tome kako ishoditi MTU i koliko to košta možete pročitati ovdje.

Korak broj 3 : Naziv webshopa

Kako odabrati naziv web shopa ? Ovaj korak je izuzetno bitan. Iako Vaša tvrtka / obrt može nositi  bilo koji naziv, naziv web shopa treba biti lako pamtljiv, asocijativan i povezan s onim što prodajete. Iz tog razloga, dobro je odvojiti konstruktivno vrijeme kada je u pitanju naziv web shopa te se konzultirati s osobama čije mišljenje cijenite.

Pozitivna praksa nam dokazuje da je naziv web shopa pametno odabrati :

–  Prema kategorizaciji proizvoda / usluge koji prodajete – Kupac koji pretražuje role na internetu i vidi domenu role.hr automatski smatra tu stranicu najmjerodavnijom, lako je pamti i ono najbitnije, lako je pronalazi jer su role.hr usko vezane s pretraživanim pojmom : “Role” .

Prema brandu – Ovaj pristup se preporučuje već postojećim poslovnim subjektima koji su od svog imena stvorili brand i koji imaju određen broj kupaca. Činjenica da se ne nalazite među njima nego tek pokrećete svoj posao NE isključuje Vas iz ovog pristupa, dapače, stvoriti svoj brand je izuzetno dobro jer će ga zadovoljni korisnici dalje preporučivati te širiti glas o brandu, međutim, brandiranje je dugotrajan i donekle skup proces.

Ako imate ideju kako nazvati web shop, a niste sigurni dali je to ime već zauzeto, provjerite  kod našeg partnera, tvrtke Avalon . Tvrtka je specijalizirana za pružanje usluge hostinga i registraciju domena. Više od stotinu naših partnera, za registraciju i hosting svoje web stranice i web trgovine odabralo je upravo ovu tvrtku radi njihove kvalitete.

Također, za kraj, voljeli bi napomenuti da postoje naplatne i besplatne domene. Domena je naziv Vaše web stranice / web trgovine. Sve informacije o domenama nalaze se u članku što je domena i kako do besplatne domene.  Ako su Vam hosting i domena strani pojmovi, više o tome pročitajte u članku strani pojmovi kod izrade web stranice.

Ako ste i dalje u nedoumici oko odabira imena, uvijek se možete posavjetovati s nama, rado ćemo Vam pomoći i dati prijedlog osnovan na praksi. Upit nam možete poslati ovdje.

Korak broj 4 : Koje načine plaćanja implementirati na web shop

Jedno od bitnijih pitanja kod izrade web shopa je i implementacija plaćanja. Ovisno o vrsti asortimana koji prodajete, gdje i kome ga prodajete, potrebno je razmisliti i o načinima plaćanja koji će biti implementirani na webshop. Najčešći načini plaćanja su :

  • Plaćanje pouzećem – Kupac plaća robu prilikom preuzimanja, a kurirska služba ili dostavljač od kupca uzima novce te ih dostavlja Vama. Ukoliko Vi obavljate dostavu, kupcu je prilikom plaćanja, bez obzira radi li se o gotovinskom ili kartičnom plaćanju, potrebno izdati fiskalizirani račun.
  • Plaćanje po ponudi – Kupac naručenu robu plaća virmanski, općom uplatnicom, internet bankarstvom ili prema svojim navikama. Kupac po završetku kupovine prima ponudu za plaćanje, a Vi mu dostavljate robu po primitku uplate.
  • PayPal – Izuzetno popularan način plaćanja na svim velikim i poznatim web trgovinama u ovom trenutku ne podržava plaćanje iz Hrvatske tj. plaćanje u kunama stoga je sve cijene potrebno izraziti u eurima i raditi konverziju cijena prema središnjem tečaju HNB-a. Iako je vrlo popularan na svjetskim web trgovinama, radi komplicirane implementacije, za sada se izbjegava.
  • Kartično plaćanje – Kupac završava kupovinu plaćanjem karticom. No međutim, kako biste implementirali kartično plaćanje, potrebno je sklopiti ugovor s kartičarskim posrednikom između Vaše web trgovine i banke. Među popularnim i pouzdanim posrednicima, izdvojili bih smo WSPay , T Com Pay WayCorvus pay. Ovaj način plaćanja plaća se na mjesečnoj ili godišnjoj razini. Prosječna cijena je okvirno 200 kuna + PDV mjesečno, ovisno o payment gateway-u ( posredniku ) kojeg odaberete. Također, prema zakonu RH, kartično plaćanje putem webshopa se smatra kao promet gotovinom te je potrebno izdati fiskalizirani račun.

Na web shop moguće je implementirati od jednog do svih načina plaćanja te jedan način plaćanja ne isključuje drugi.Više detalja o implementaciji načina plaćanja pročitajte u članku koje načine plaćanja postaviti na webshop.

Ako i dalje niste sigurni koje plaćanje bi integrirali ili imate dodatna pitanja, pošaljite nam poruku.

Korak broj 5 : Priprema asortimana

Bilo da se radi o proizvodima ili uslugama, asortiman koji planirate prodavati na webshopu potrebno je podijeliti u kategorije te pripremiti sliku, opis i cijenu proizvoda / usluge. Prilikom pripreme materijala, imajte na umu da će upravo slika i opis proizvoda biti temelj na kojem će posjetitelj odlučiti da li će nešto kupiti ili ne jer je to ipak prodaja na daljinu. Ako prodajete proizvode nekog proizvođača, pokušajte nabaviti što kvalitetnije slike i pripremiti što detaljnije opise. Tu je situacija izuzetno povoljna kod ozbiljnijih brendova jer oni ulažu velike resurse u kvalitetne slike i opise zato što su svjesni da je to čimbenik koji prodaje online.

Ako prodajete svoj asortiman, opet je potrebno napraviti što kvalitetnije slike. Iako za snimanje profesionalnih fotografija više nije potreban profesionalni fotograf niti aparat već je u većini slučajeva za dobru fotografiju dovoljan malo bolji mobitel, postoje određeni gadgeti koji će Vam biti od velike pomoći prilikom snimanja profesionalnih fotografija. Jedan od njih je sigurno i DJI Osmo Mobile  3. To je profesionalni stabilizator koji Vam omogućuje snimanje mirnih video zapisa i fotografija iz svih kutova. Možda ćete najbolju sliku o tome dobiti u ovom videu. 

Razmislite i o širini asortimana koji ćete ponuditi kupcima. Dobra i učestala praksa je ponuditi i ostale proizvode koji bi mogli biti povezani s proizvodom koji kupac želi kupiti. Uzmimo za primjer da kupac bira mobitel. Vrlo vjerojatno će mu uz njega trebati i zaštitna maskica, memorijska kartica i auto punjač, razmislite što ćete ponuditi kupcima i pružite im široki asortiman. Ako kupac kod Vas može kupiti više, bit će zadovoljan i imati osjećaj da je sve našao na jednom mjestu. Zato je bitno da dobro pripremite asortiman webshopa.

Korak broj 6 : Izrada i cijena izrade webshopa

Izrada webshopa podrazumijeva odabir CMS-a ( Content Management System-a ), laički rečeno, programa koji će pogoniti webshop i preko kojeg je moguće uređivati i voditi webshop. Najbolje razvijen i najviše korišten CMS za webshop je svakako WooCommerce kojeg danas koristi preko 70% webshopova, a koji omogućava izradu webshopa  unikatnog dizajna sukladno bojama Vašeg logotipa, branši asortimana i pravilima naše struke. WooCommerce je pouzdan, brz i pristupačan CMS za lako vođenje webshopa.

Kako bi mogli započeti izradu webshopa, dovoljno je da ste odradili prva dva koraka koje ne možemo odraditi umjesto Vas. Oko svih ostalih koraka ; odabir naziva i registracija domene,  priprema asortimana i odabir načina plaćanja Vam možemo pomoći i savjetovati Vas. Na stranici https://aplikacije.hr/izrada-web-shopa/ saznajte sve detalje vezane uz izradu webshopa.

S preko stotinu odrađenih projekata, sretni smo što Vam možemo ponuditi brzu i pouzdanu uslugu izrade webshopa. Naše reference pogledajte ovdje.

Normalno, vrlo važna stavka je i cijena izrade webshopa. Nije moguće odrediti unikatnu cijenu izrade webshopa jer je svaki webshop zaseban i razlikuje se od drugih web trgovina po puno parametara kao što su broj proizvoda, načini plaćanja, dizajn, priprema, vođenje i slično. Jednostavno nije moguće reći da je cijena izrade webshopa 10.000,00 kn ili 100.000,00 kn. Glavni parametri o kojima ovisi cijena izrade webshopa su :

  • Priprema dizajna – Imate li dizajn ili ga mi pripremamo za Vas
  • Priprema asortimana – Jeste li pripremili slike i opise ili mi tražimo slike i pišemo opise
  • Broj kategorija i proizvoda
  • Odabrani načini plaćanja
  • Broj jezika na koji se webshop prevodi

Iako je teško odrediti cijenu, cijena izrade webshopa se kreće od 6.000,00 kn na više, a prosječna cijena izrade webshopa je oko 8.000,00 kn zavisno o gore navedenom.

APLIKACIJE.HR će Vam pružiti optimalno rješenje u omjeru cijene i kvalitete, jer je kvaliteta kod nas imperativ, a cijene ne napucavamo bez obzira čime se bavite. Nama je u interesu isključivo Vaš interes jer je zadovoljan klijent, najbolja reklama.  Tim motom se vodimo od prvog dana i to je dobrim djelom ključ našeg uspjeha.

Korak broj 7 : Marketing

Odmah u startu, prilikom razmišljanja o otvaranju webshopa treba razmišljati i o web marketingu. Digitalni marketing možemo podijelite na Google Ads i marketing na društvenim mrežama. Bez obzira prodaje li Vaš webshop najbolje proizvode, čak možda i cijenom najpristupačnije, bez posjetitelja je on poput prazne trgovine. Da bi webshop bio isplativ, potrebno je dovesti posjetitelje jer je svaki posjetitelj potencijalni kupac. Ili gleda za sebe, ili pokazuje nekome koga zanima ili gleda za nekoga, ali je opet on kupac. Stoga, nameće se pitanje, kako privući kupce u webshop? 

Odgovor je jednostavan, kroz marketing. Pripremite budžet koji ćete izdvojiti na google ads oglase te razmislite koliko izdvojiti za marketing na društvenim mrežama.

Korak broj 8 : Vođenje webshopa

U trenutku kada ste postavili svoj webshop online, za dobre rezultate, potrebno ga je voditi poput pravog dućana. No koliko ga je komplicirano i teško voditi, te kako izgleda cjelokupni proces od trenutka kada posjetitelj dođe na Vaš webshop do trenutka kada završite prodaju pročitajte u članku kako voditi web shop.

Povezane objave

Otvaranje Business Managera jedna je od prvih stvari koju bismo trebali napraviti, ako želimo kreirati uspješne Facebook kampanje…

Izrada web shopa savršeno prezentira Vaš Posao i garantira povećanje
prodaje…

Prijavite se na newsletter

Prijavite se na naš newsletter i informirati ćemo Vas o novim člancima i zanimljivostima kao i o novim uslugama i promocijama.
Pridružite se našoj zajednici zadovoljnih klijenata i unaprijedite svoju online prisutnost!