Koliko izdvojiti na Google Adwords oglase
Google ads , web marketing, SEO , google adwords

Koliko izdvojiti na Google Adwords oglase

[PROGRAMSKA RJEŠENJA ZA USPJEŠNE PODUZETNIKE.]

Google adwords - koliko novca odvojiti na Google Adwords kampanju ?

Kratki opis

Jedno od najčeščih pitanja vezano za pokretanje Google Adwords-a je: “Koliko trebam potrošiti novca na  Google AdWords kampanju?”

To je sjajno pitanje na koje odgovor uglavnom glasi: “ Ovisi o … :)”

Slika nije učitana

Budžet prilagođavate sami.

Jedna od najboljih stvari u vezi s AdWords-om je ta što je on vrlo prilagodljiv, a omogućava Vam donošenje odluka koje najbolje odgovaraju Vašim poslovnim potrebama. Loša strana je što nije lako vidjeti na prvi pogled kako najbolje upravljati svojim Adwords proračunom.

Srećom razvijena je odlična i jednostavna formula koja Vam omogućava da uključite svoje brojke i izračunate realan proračun. Dijeli se na dvije faze koje možemo nazvati :

  • 1. Faza – Istraživanje
  • 2. Faza – Povrat ulaganja  ili ROI (Return on Investment).

1. faza : Istraživanje

Kada započnete Google Adwords kampanju, morati ćete istražiti i testirati nekoliko ideja kako biste vidjeli što najbolje djeluje za Vas, a što ne. Dok su neke kampanje profitabilne odmah nakon lansiranja, neke su potpuno neprofitabilne i promašene.

Uzmite u obzir da je faza istraživanja ustvari oblik istraživanja tržišta i budite spremni uložiti taj novac bez očekivanja da ćete ga vratiti.

Prije nego započnete, prikupite sljedeće podatke:

Cijena po kliku (CPC) ciljanih ključnih riječi (Fokus keywords): Google AdWords slijedi model plaćanja po kliku (PPC). Što znači da bez obzira koliko se puta oglas oglasio, plaćate samo kada potecijalni klijent stvarno klinkne na njega. Za svaku ključnu riječ platit ćete različit iznos novca za taj klik. To je poznato kao CPC, odnosno cijena po kliku. Na prijmer, Google procjenjuje da “izrada aplikacija” košta 0.35 dolara po kliku, dok “izrada web stranica” košta 2.17 dolara.

Napravite popis ključnih riječi koje želite testirati, a zatim pomoću alata za planiranje ključnih Google AdWords odredite cijenu po kliku(CPC) za svaku od tih ključnih riječi. Imajte na umu da je ovo samo procjena, pa će Vaš stvarni tošak biti niži ili možda čak i veći.

Koliko vremena provesti u fazi testiranja prije nego što vidite rezultate kampanje?

To dijelom ovisi o području Vašeg poslovanja i ključnim riječima koje odaberete. Neke ključne riječi imaju veći opseg pretraživanja od drugih, što olakšava postizanje rezultata u kraćem vremenskom okviru. Uzmimo za primjer da se bavite prodajom. Razmislite o svom uobičajenom prodajnom ciklusu. Jesu li kupci skloni kupnji u jednom danu ili su im potrebni dani, tjedni ili mjeseci da se odluče? Što je manji opseg pretraživanja i dulji Vaš prodajni ciklus, duže će Vam trebati za dobivanje točnih podataka i rezultata.

Stopa konverzije prodaje: Kao općenito pravilo, sigurno je procijeniti da će 1 od 100 ljudi(1 posto) koji pogledaju AdWords oglas kliknuti na njega, a 1 od 100 klikova(1 posto) pretvorit će se u kupca koji kupuje odnosno plaća. To su procjene i vaši oglasi mogu privući više ili manje prometa, ali djeluju u svrhu planiranja u fazi istraživanja.

SEO , SEO-optimizacija

Sada ste spremni postaviti testni proračun:

  • Trošak ključne riječi za istraživanje i testiranje: Ako možete pretvoriti 1 od 100 klikova u novog kupca, tada je procijenjeni trošak po prodaji trošak po kliku (CPC) podijeljen s 1 posto. Na primjer, ključna riječ koja košta 3 dolara po kliku koštat će Vas oko 300 dolara za jednu prodaju. Prođite isti postupak za svaku ključnu riječ koju želite testirati i dodajte rezultate da biste dobili svoj ukupni proračun.
  • Mjesečni proračun za istraživanje i testiranje: Kako biste generirali Google AdWords mjesečni proračun, podijelite svoje ukupne troškove ključne riječi za testiranje na broj mjeseci koje želite ispitivati. Na primjer, ako su Vaši ukupni troškovi izračunati ranije 1200 dolara, onda možete računati 300 dolara mjesečno za 4 mjeseca. Ili ako želite ubrzati testiranje onda 600 dolara mjesečno u ukupnom trajanju dva mjeseca.

2. Faza : Povrat ulaganja ( ROI )

Faza istraživanja je završena, a od oglasa ste ostvarili odličnu prodaju. Vrijeme je da prijeđete u fazu povrata ulaganja. Cilj je naravno maksimalan povrat ulaganja od Google AdWords kampanje.

Ako su Vaši oglasi profitabilni, odgovor je da biste trebali smanjiti svoj proračun. Ako Vam svaki dolar koji potrošite donosi više od jednog dolara prodaje, ima smisla uložiti više dolara.

Iako se mnoge tvrtke fokusiraju na pisanje boljih oglasa, što poboljšava ocjenu kvalitete AdWords-a i smanjuje cijenu po kliku (CPC), to je samo polovica jednadžbe. Prava magija dolazi od EPC-a, odnosno zarade po kliku.

Zašto je EPC toliko važan?

Da biste pronašli EPC, samo pomnožite vrijednost kupca s stopom konverzije.

Vrijednost Vašeg kupca prosječni je iznos koji jedan kupac potroši na Vaš proizvod ili uslugu umanjen za troškove Vašega ispunjenja. Vaša stopa konverzije predstvalja postotak klikova koji postaju korisnici koji plaćaju uslugu. Dakle, ako vrijednost kupca iznosi 100 dolara i imate stopu konverziije od 1 posto, Vaš EPC iznosi 1.00 dolar.

EPC Vam točno govori koliko si možete priuštiti za plaćanje po kliku za svaku pojedinu ključnu riječ na Vašem računu. Jednostavno, ako platite više od svog EPC-a, tada ćete biti neisplativi. Ako plaćate manje, onda ste profitabilni.

To znači da je ključ uspjeha kampanje Google AdWords-a maksimiziranje Vašeg EPC-a povećanjem, kako prihodom od klijenta tako i stopom konverzije.

Google Adwords - Zaključak :

Googe Adwords je vrlo prilagodljiva i iznimno moćna reklamna mreža, ali može biti pomalo neodoljiv za nove korisnike. Iz tog razloga smo sastavili članak kao malu pomoć za shvaćanje kako funkcionira Google Adwords, a ukoliko niste 100 posto sigurni i nemate viška novca za testiranje, prepustite posao oglašavanja našim stručnjacima u ruke i uberite plod s minimalnim rizikom.

Pošaljite upit

APLIKACIJE.HR

APLIKACIJE.HR su brand tvrtke Poslovne Aplikacije d.o.o. , specijalizirane za izradu programskih i web rješenja. Dugogodišnje iskustvo, predanost radu i kontinuriano usavršavanje, garancija su naše kvalitete i Vašeg zadovoljstva.