Koliko je teško voditi webshop ?

Koliko je teško voditi webshop ?

Koliko je teško voditi webshop ?

Vrijeme čitanja : 7 minuta

Koliko je teško voditi webshop i kako se webshop uopće vodi?

Ovo je jedno od pitanja s kojim se susrela gotovo svaka osoba koja je razmišljala o otvaranju webshop-a. Ostala česta pitanja su : 

1. Koliko je webshop isplativ ? 

2. Kako otvoriti webshop ?

3. Koje načine plaćanja postaviti na webshop ?

4. Kako privući kupce u webshop ? 

5. Kada je pravo vrijeme za napraviti webshop ?

6. Koja je cijena izrade webshopa ? 

Za svako od ovih pitanja s koje ste si vrlo vjerojatno postavili, napisali smo članak kako bi smo demistificirali webshop i pružili sve informacije koje Vas zanimaju. Ako neko pitanje nismo pokrili, slobodno nam pošaljite poruku. Rado ćemo Vam objasniti sve što Vas interesira kao i pružiti korisne savjete. 

Administratorsko sučelje

Webshop se vodi kroz administratorsko sučelje CMS-a. Ok, ovaj odgovor je samo stvorio nova pitanja i dodatno zakomplicirao poprilično jednostavnu radnju pa se u ovom objašnjavanju vraćamo korak u nazad. CMS je skračenica za Content Management System. U većini slučajeva to je WordPress u kojem je webshop razvijen. Dodatno pojašnjeno, WordPress možete shvatiti kao program smješten na Vašoj internet stranici ( domeni ) koji pokreće Vaš webshop i u kojem se nalaze svi podaci koje posjetitelj vidi. U Administratorskom sučelju CMS-a se uređuju podaci i izgled webshop-a uključujući i dodavanje novih proizvoda, ažuriranje proizvoda na stanju i slično. U administratorsko sučelje koje Vam sve to omogućava se ulazi na linku vaša-stranica.hr/admin gdje je za ulazak potrebno unjeti korisničko ime i lozinku. Administratorsko sučelje može biti na bilo kojem jeziku po Vašem odabiru, uključujući Hrvatski. Iako možda na prvu izgleda komplicirano, korištenje administratorskog sučelja je izuzetno jednostavno i intuitivno. 

Kako voditi webshop administratorsko sučelje

U administratorskom sučelju između ostalog možete : 

  • Pratiti posjećenost webshop-a
  • Pratiti analitiku posjećenosti – koliko posjetitelja je došlo putem društvenih mreža, koliko radi plaćenih oglasa, a koliko slučajnim pretraživanjem

  • Uređivati izgled webshop-a
  • Dodavati, mijenjati i brisati proizvode u webshop-u

  • Raditi analitiku prodaje – Kada posjetitelji i što najviše kupuju
  • Realizirati narudžbe i kupovinu 

Kako bi vođenje webshop-a i korištenje administratorskog sučelja bilo lako i intuitivno, sve klijente obućavamo za samostalno vođenje te im dostavljamo pisane upute za samostalno vođenje. Uz to, stojimo na raspolaganju i za sva pitanja i eventualne nejasnoće ako negdje zapnete. 

Kako funkcionira webshop ?

Vrlo vjerojatno ste se do sada i sami kupovali u webshop-u i znate postupak kupovine, ali se pitate što se dogodi nakon što ste proizvode dodali u košaricu i završili kupovinu ?

Zavšretak kupovine smatra se trenutak kada je posjetitelj ( kupac ) izvršio plaćanje proizvoda u svojoj košarici ili odabrao plaćanje po ponudi / plaćanje prilikom preuzimanja.  U tom trenutku, automatski se šalju 2 e-mail poruke. Jedna poruka se šalje kupcu i u njoj ga se obavještava da je njegova narudžba zaprimljena, a druga poruka se šalje Vama u kojoj Vas se obavještava o novoj narudžbi. Tada se je potrebno ulogirati u administratorsko sučelje. U odjeljku narudžbe, vidjeti ćete sve nove narudžbe kao i njihov status. Status narudžbe može biti : 

  • Obrada naplate – Ovaj status se prikazuje ako je korisnik odabrao plaćanje po ponudi. Čeka se uplata na Vaš bankovni račun.

  • Na čekanju – Korisnik je izvršio plaćanje karticom , Paypal-om ili je odabrao plaćanje pouzećem. Status na čekanju je aktivan sve dok ne preuzmete u obradu. 

  • U obradi – Kada ste krenuli pripremati proizvod za slanje, status narudžbe prelazi u status u obradi te se korisnik automatski obavještava e-mail porukom da su kupljeni proizvodi u obradi. U trenutku kada pošaljete pošiljku, status narudžbe se mijenja u završeno.

  • Neuspješno – Korisnik nije uspio završiti kupovinu. Vrlo vjerojatno je došlo do greške prilikom plaćanja i ovaj status Vas poziva da korisnika dodatno kontaktirate i provjerite gdje je došlo do problema te mu eventualno predložite druge oblike plaćanja. 

  • Otkazano – Status otkazano se aktivira kada korisnik odustane od kupovine. Razlog za odustajanje vrlo često je ili taj da se korisnik predomislio ili je dugo čekao na preuzimanje narudžbe. Stoga je izuzetno bitno kod vođenja webshop-a biti ažuran.

  • Završeno – Narudžba je, kao što i sam status kaže, uspješno završena. Ovaj status, osim što je dobar, izuzetno je koristan kako bi u budućnosti mogli pratiti broj izvršenih narudžbi te vrijeme koje Vam je bilo potrebno da narudžbu završite. 

  • Refundirano – U slučaju da je kupac odustao od kupovine iz bilo kojeg razloga nakon što je platio proizvod ili je proizvod iz nekog razloga odlučio vratiti u webshop, prema zakonu, kupcu je potrebno refundirati uplaćena sredstva. Iako nije poželjan status, dobro je voditi evidenciju koliko  korisnika je vratilo određeni proizvood ili odustalo od kupovine kako bi u budućnosti znali donjeti ispravne i bolje poslovne odluke te unaprijediti webshop kao i samo poslovanje, a time i zadovoljstvo kupaca.

O svakom važnijem statusu, kupac se automatski obavještava e-mail porukom kako bi bio u toku oko narudžbe. E-mail poruke koje se šalju su unaprijed namještene te je izgled i sadržaj poruke u svakom trenuku moguće prilagoditi.  Također, ovisno o odabranom načinu plaćanja, po završetku narudžbe, kupcu je potrebno dostaviti transakcijski ili fiskalizirani račun. Ovdje možete vidjeti kojj je sve načine plaćanja moguće ponuditi na webshop-u. 

Koliko je teško voditi webshop ?

Definiciju uspješnog vođenja webshop-a si postavljate sami kroz ciljeve koje želite postići. Primarni cilj je, normalno, ostvariti što veću posjećenost webshop-a i što bolju prodaju jer to utječe na samu isplativost webshop-a stoga je bitno privući kupce u webshop i što brže rješavati narudžbe. Samo vođenje webshop-a nije daleko kompliciranije niti teže od postupka koji smo opisali u prethodnom odlomku međutim bitno je u trenuku kada ocjenite da više ne stižete brzo odrađivati narudžbe, delegirati dodatni kadar koji će Vam u tome pomoći. 

Osim samog vođenja webshop-a kroz realizaciju narudžbi, potrebno je određeni napor uložiti u marketing kao i kontinuirano osvježavanje te ažuriranje webshop-a. Ako ne stižete voditi kvalitetan marketing i voditi webshop istovremeno, rado ćemo Vam pomoći s vođenjem kvalitetnog marketinga.  Više o samoj izradi webshop-a pročitajte ovdje.

Više s weba

Cijena izrade webshopa

Cijena izrade webshopa

APLIKACIJE.HR Izrada web shopa Cijena izrade web shopa Cijena izrade web shopa ovisi o više stvari koje ćemo objasniti niže u tekstu. Poznata poslovica kaže

Read More »

APLIKACIJE.HR

APLIKACIJE.HR su brand tvrtke Poslovne Aplikacije d.o.o. , specijalizirane za izradu programskih i web rješenja. Dugogodišnje iskustvo, predanost radu i kontinuriano usavršavanje, garancija su naše kvalitete i Vašeg zadovoljstva.