APLIKACIJE.HR
TKO SMO

Vaš pouzdan ICT partner na putu do uspjeha.

Aplikacije.hr su brend tvrtke Poslovne Aplikacije d.o.o., vodeće tvrtke za razvoj web i programskih rješenja.

adresa
Koturaška 35, 10 000 Zagreb
telefon
e-mail
Pratite nas na društvenim mrežama

Koliko je webshop isplativ ?

koliko je webshop isplativ ?
Bilo da se već dugo bavite klasičnom prodajom ili tek razmišljate o prodaji, sigurno ste se zapitali koliko je webshop isplativ ?  Što je potrebno za otvaranje web trgovine i koliko je to sve u svemu komplicirano, teško i na kraju svega skupo? Upravo iz tog razloga, da bi demistificirali sve što Vas zanima vezano za webshop, pripremili smo na jedom mjestu korisne informacije i savjete. Za sva ostala pitanja, uvijek nas možete kontaktirati.

Koliko je webshop isplativ ?

U trenutku razmišljanja o otvaranju webshopa, jedno od prvih pitanja koje se nameće jest koliko je webshop isplativ ? Odnosno koliko košta otvaranje webshopa i koliko novca webshop može donijeti… Na samom početku, moramo definirati što je isplativost webshopa i što utječe na njega. Normalno, isplativost webshopa je razlika između troškova i prihoda, međutim također treba definirati koji su troškovi i koje prihode možemo očekivati ?

Webshop je definitivno najisplativiji oblik trgovine. Zašto ?

  • Samo otvaranje webshopa je daleko jeftinije od otvaranja klasične trgovine.
  • Radno vrijeme je 24 sata dnevno 365 dana godišnje, trgovina koja doslovce nikada nije zatvorena, posjetitelji kupuju čak i dok Vi spavate.
  • Za razliku od klasične trgovine, opseg kupaca nije ograničen na naselje ili grad gdje se trgovina nalazi već webshop posjećuju kupci iz cijelog svijeta.
  • Nema potrebe za zapošljavanjem tolikog broja prodavača ( klasična trgovina treba minimalno 2 do 3 zaposlena, što u prodaji što u logistici ).
  • Nema najma prodajnog prostora i mjesečnih režija.
  • Ciljano oglašavanje omogućuje Vam prezentaciju webshopa ciljanoj publici tj. potencijalnim kupcima – po teritoriju, godištu, spolu, navikama itd…

Međutim, iako daleko isplativije i povoljnije od otvaranja klasične trgovine, otvaranje webshop-a ima svoje troškove koji se mogu klasificirati u dvije skupine, inicijalni troškovi i tekući troškovi dok s druge strane prihodi ovise o nizu čimbenika.  Koliko je webshop isplativ može pokazati tek detaljno analiziranje prihoda i rashoda nakon određenog vremena poslovanja, ali je svakako dobro već u ovom trenutku  napraviti određenu projekciju tj. plan na osnovi informacija koje troškove možete očekivati, kao i kojim prihodima se možete nadati, kako ih ostvariti i povećati.

Inicijalni troškovi

Koliko je webshop isplativ ?

Inicijalni troškovi odnose se na otvaranje webshop-a, a to su :

  • Otvaranje poslovnog subjekta ( već je otvoren s upisanom djelatnosti prodaje / upisivanje djelatnosti / otvaranje obrta / otvaranje tvrtke ) . Ovaj trošak se kreće u rasponu od 0 do 25.000,00 kn.
  • Najam skladišta i troškovi MTU-a Ovisno o asortimanu koji planirate prodavati i načinu skladištenja, možda će Vam biti potreban poslovni prostor odnosno skladište s Minimalnim Tehničkim Uvjetima. Skladište NIJE obavezno za sve, a neki poslovni subjekti koji već imaju poslovni prostor s MTU isti mogu iskoristiti i za skladište. Opet, veličina i lokacija skladišta ovise o širini asortimana koji planirate prodavati kao i o mjestu obavljanja djelatnosti. Iz tog razloga teško je navesti točan raspon ovog troška, ali okvirno ovaj trošak može iznositi od 0 do nekoliko tisuća kuna mjesečno.
  • Registracija domeneDomena je naziv webshop-a, adresa koju će kupci posjećivati. Stoga je bitno da naziv bude intuitivan i lako pamtljiv. A trošak se ovisno o domeni kreće od 0 do 625,00 kuna godišnje. Ako Vam je “domena” strani pojam, pripremili smo članak svi strani pojmovi kod izrade webshop-a , a više o vrstama domena i kako do besplatne .hr domene saznajte  ovdje.
  • Izrada webshop-a – Na trošak izrade webshop-a utječe puno parametara te nije moguće dati unificiranu cijenu izrade webshopa i reći izrada uvijek košta 10.000,00 kuna, trošak može biti i manji i veći. Trošak izrade webshopa ovisi o broju proizvoda i kategorija, pripremi, implementiranim plaćanjima, složenosti webshop-a i još dosta toga. Stoga trošak izrade webshopa može varirati od 5.000,00 do 100.000,00 kuna i više. Ako Vas zanima više, pogledajte okvirni izračun u članku cijena izrade webshopa.

Stoga, inicijalni troškovi ovise o tome imate li već otvoren poslovni subjekt, što planirate prodavati i koliko će Vas koštati sama izrada webshop-a. Više o samom otvaranju webshop-a kao i svim troškovima, pročitajte ovdje.

Tekući troškovi

Koliko je webshop isplativ ?

Tekući troškovi odnose se na sve troškove s kojima ćete se susresti kao vlasnik webshop-a, a to su :

  • S obzirom na to da je za webshop potrebno imati registriran poslovni subjekt, možete očekivati i troškove knjigovodstva. Pozitivna stvar kod troška knjigovodstva : Obrtnik može samostalno voditi knjige te nema trošak knjigovodstva, a ako već imate registriranu tvrtku, cijena knjigovodstva se vrlo vjerojatno neće mijenjati radi webshop-a. ( Ovisno o direktnom dogovoru s knjigovodstvenim servisom i njihovoj poslovnoj praksi ).
  • Plaća + doprinosi – Ovaj trošak se odnosi samo na one koji radi webshop-a odluče otvoriti poslovni subjekt. U tom slučaju u tekuće troškove treba uvrstiti i trošak plaće s doprinosima koji možete izračunati ovdje.
  • Najam skladišta se nalazi i u inicijalnim troškovima radi potencijalnog troška MTU-a, međutim, ako nemate poslovni prostor u kojem možete imati skladište, a radi asortimana i načina dostave Vam je potrebno skladište, potrebno je računati i s mjesečnim troškom skladišta.
  • Marketing – Kako bi Vaš webshop bio konkurentan i donosio zaradu, potreban je ozbiljan marketing te u tekuće troškove svakako treba pridodati i  mjesečne troškove marketinga, barem u početku. S obzirom na to da je marketing direktno vezan za prihode, više o marketingu pročitajte u sljedećem odlomku.

Prihodi i isplativost

Prilikom izračuna odgovora na pitanje koliko je webshop isplativ treba imati na umu da se inicijalni i tekući troškovi možda ne mogu smanjiti, ali se zato prihod može povećati. Prihod webshop-a najčešće ovisi o 5 faktora od kojih na prva 3 mi ne možemo utjecati nego ovise isključivo o Vama, a to su :

  • Asortiman, konkurentnost i marža – Bez obzira što ste odlučili prodavati, bitno je imati kvalitetan i povezani asortiman. Što mislimo pod povezani asortiman ? Uzmimo za primjer da prodajete mobitele. Prvenstveno, potrebno se fokusirati na to da imate dovoljno širok asortiman za svaki džep kupca. Određeni kupci će tražiti najjeftinije, drugi najskuplje, treći zlatnu sredinu. Stoga, kvalitetna praksa je kupcu pružiti više odabira. U trenutku dok gleda određeni mobitel, ponudite mu ispod tog uređaja jeftiniji i skuplji uređaj. Možda mu je ovaj uređaj preskup, a možda ne zadovoljava njegove potrebe. Uz to, kada se  kupac odluči za određeni mobitel, vrlo vjerojatno će za njega trebati i memorijsku karticu, zaštitnu maskicu, auto punjač …. Ponudite mu i to. Osim činjenice da će se prihodi povećati, dogodit će se nešto još bitnije. Dobiti ćete zadovoljnog kupca koji je sve obavio na jednom mjestu s nekoliko klikova iz naslonjača. Normalno, marža je ono što odvaja zaradu od prihoda i nije isto ako prodajete svoje proizvode ili preprodajete proizvode drugih proizvođača. Izračunajte maržu koja pokriva troškove i donosi zaradu. Budite konkurentni, asortimanom i cijenom.

Bitni faktori koji utječu na isplativost, a na koje možemo utjecati su :

  • Kvaliteta webshop-a – Pod kvalitetom webshop-a podrazumijevamo kvalitetu izvedbe webshop-a. Webshop treba biti moderan i pristupačan, lagan za snalaženje. Također, bitno je da bude responzivan, da se uvijek prikazuje lijepo i čitko bez obzira na veličinu uređaja s kojim korisnik pristupa. Sve to utječe na famozni SEO koji će Vaš webshop postaviti visoko na internet tražilice poput Google-a. Više o izradi webshop-a pročitajte ovdje.
  • Posjećenost – uz sve prethodne preduvjete ispunjene, posjećenost webshop-a je onaj glavni faktor koji u konačnici i donosi prihod. Posjećenost webshop-a se može podijeliti na 3 vrste posjeta :
    • A. Stalni posjetitelji – zadovoljni kupci koji su navikli kupovati u Vašem webshop-u. Skupina kupaca kojima je Vaš webshop automatski odgovor na pitanje gdje kupiti _______________ ? S vremenom, broj stalnih kupaca raste, a zadovoljni kupci također vrlo rado šire glas o svojem zadovoljstvu i dovode nove posjetitelje.
    • B. Slučajni posjetitelji – Uz preduvjet da imate kvalitetan webshop s visokim stupnjem SEO optimiziranosti te kako raste sveukupni broj posjeta webshop-u, s vremenom će se Vaš webshop početi prikazivati sve bliže vrhu pretraživanja te dovoditi slučajne posjetitelje. Na primjer, u ovom trenutku, naša stranica ( APLIKACIJE.HR ) se nalazi na samom vrhu prve stranice Google-a za čak 37 pojmova pretraživanja.
    • C. Novi posjetitelji Do trenutka kada će Vaš webshop biti pun stalnih i slučajnih posjetitelja, treba se pozabaviti pitanjem kako privući kupce u webshop ? 

Zaključak

Iako ćete konkretan odgovor na pitanje koliko je webshop isplativ u Vašem slučaju morati izračunati sami, nadamo se da smo Vam pružili dovoljno informacija i približili sam postupak izrade webshop-a.

Prema našem iskustvu i praksi, webshop je najisplativiji oblik trgovine, a postotak kupaca koji koristi internet kupovinu značajno raste što je jedan od ključnih odgovora na pitanje zašto je sada pravo vrijeme za otvaranje web trgovine? Ako imate dodatnih pitanja koja nismo pokrili ili želite da Vam pošaljemo ponudu za izradu webshop-a, pošaljite nam poruku. 

Povezane objave

Otvaranje Business Managera jedna je od prvih stvari koju bismo trebali napraviti, ako želimo kreirati uspješne Facebook kampanje…

Izrada web shopa savršeno prezentira Vaš Posao i garantira povećanje
prodaje…

Prijavite se na newsletter

Prijavite se na naš newsletter i informirati ćemo Vas o novim člancima i zanimljivostima kao i o novim uslugama i promocijama.
Pridružite se našoj zajednici zadovoljnih klijenata i unaprijedite svoju online prisutnost!