Otvaranje Business Managera jedna je od prvih stvari koju bismo trebali napraviti, ako želimo kreirati uspješne Facebook kampanje. Vrlo često se susrećemo s “boostanjem” postova, što mnogi poistovjećuju s oglašavanjem.

Otvaranje Business Managera jedna je od prvih stvari koju bismo trebali napraviti, ako želimo kreirati uspješne Facebook kampanje. Vrlo često se susrećemo s “boostanjem” postova, što mnogi poistovjećuju s oglašavanjem.

Boost se razlikuje po tome što se on koristi za povećanje interakcije s već objavljenim sadržajem. Naime, organski reach s vremenom postane sve manji te se veći doseg potiče upravo “boostom”.

No, da bismo došli do nove publike koja će nam donositi konverzije potrebno je kreirati kampanju u kojoj ćemo definirati sve potrebne parametre.

Otvaranje Business Managera

Postupak otvaranja iznimno je jednostavan. Na poveznici business.facebook.com/overview kreirate račun sljedeći jednostavne upute. Potrebno je upisati naziv tvrtke, naše ime I prezime te e-mail na koji ćemo zaprimiti verifikacijski e-mail kako bismo mogli nastaviti s daljnjim postavljanjem računa.

Otvaranje Facebook Business Manager
Otvaranje Facebook Business Managera

Povezivanje Facebook stranice s Business Managerom

Nakon što smo verificirali e-mail, otvara nam se početna stranica Business Managera. Za početak, potrebno je dodati Facebook stranicu koju želimo spojiti s BM-om (Korisnički računi – Stranice), odnosno s koje želimo kreirati kampanje. Ako stranica nije kreirana, direktno ju možemo kreirati i ovim putem. Također, možemo zatražiti pristup Facebook stranici koja nije pod našim vlasništvom, ali ju želimo dodati u naš BM.

Dodavanje Facebook stranice u Business Manager

Dodavanje administratorskih prava

Osoba s čijeg je profila kreiran Business Manager automatski dobiva administratorska prava, a da bismo ih dodali i drugima to možemo učiniti (Korisnici – Ljudi) klikom na plavi gumb “Dodaj”. U predviđeno polje unosimo e-mail osobe kojoj želimo dodati određena prava te biramo razinu prava koje dodajemo.

Nakon što kliknemo na “Next”, prikazat će se naziv FB stranice za koju dodajemo odabrana prava. Klikom na “Pozovi” na upisanu e-mail adresu bit će poslana pozivnica za pristup vašem Business Manageru.

Dodijela administratorskih prava

Kreiranje Ad Accounta (Računa za oglašavanje)

Na kraju, da bismo mogli kreirati kampanje potrebno je izraditi “Ad Account”, odnosno Račun za oglašavanje. Ovdje, kao i kod dodavanja stranice, možemo odabrati jednu od tri ponuđene opcije – dodati postojeći Ad Account, poslati zahtjev za pristup postojećem Ad Accountu te kreirati novi Ad Account. Najčešće biramo upravo “Kreiranje novog računa za oglašavanje” (Create a New Ad Account).

Kreiranje Facebook Ad Accounta

Ako kreiramo novi Ad Account, potrebno je unijeti naziv oglašivačkog računa (nejčešće stavljamo isti naziv kao i naziv Business Managera). Kod odabira vremenske zone, vrlo je bitno odabrati vremensku zonu u kojoj ćemo plasirati naše oglase, odnosno zonu publike kojoj su kampanje namijenjene.

Valutu možemo odabrati premo preferencijama (najčešće Euro ili Dolar), odnosno, ako imamo devizni račun, biramo valutu u kojoj nam je navedeni račun.

Nakon što kliknemo “Next”, odabrat ćemo opciju kome je namijenjen ovaj oglašivački račun. Također, u ovom koraku najčešći je odabir “My business”.

Kreiranje Facebook Ad Accounta

Da bismo mogli upravljati Ad Accountom, potrebno je dodijeliti administratorska prava. Ovdje će se kao polazni odabir prikazati administrator Business Accounta, no možemo dodati i druge osobe (Dodaj osobe).

Dodavanje Administratorskih prava – Ad Account

Nakon što smo kreirali Ad Account i postavili administratorska prava, da bi mogli pokrenuti kampanju, potrebno je unijeti podatke o plaćanju (Dodaj podatke o plaćanju). I spremni smo za kreiranje prve kampanje!

Koja je svrha kreiranja Business Managera?

Kreiranjem BM-a otvorit će se niz mogućnosti za uspješnije vođenje kampanji, kao što su kreiranje publika, praćenje konverzija, uvid u razne analitike te organizacijska preglednost – određujete tko ima određenu razinu prava i uvida u vaše Facebook poslovanje.

Facebook Pixels

Jedan od glavnih koraka je postavljanje Facebook Pixelsa pomoću kojeg možete pratiti ostvarene konverzije na temelju pokrenutih kampanji.

Facebook Pixels

Za postavljanje Pixelsa potrebno je kopirati generirani kod i postaviti ga na web stranicu, odnosno web shop. Iako su ponuđene dvije opcije, ručno i automatsko postavljanje, preporučujemo automatsko postavljanje, jer će u tom slučaju biti generirani svi „Eventi“ kao što su – broj posjeta, napuštena košarica, izvršena kupnja, ispunjeni kontakt obrazac i slično.

U suprotnom, ako želite ručno postaviti Pixel, navedene „Evente“ također ćete morati ručno unositi. Za ručno postavljanje preporučujemo da se savjetujete s developerom, odnosno IT stručnjakom.

Publike

Za uspješnost kampanje bitna je i dobra upoznatost s vašom publikom – demografski podaci, interesi te ostala specifična obilježja.

Kreiranje Facebook Audiences

U Business Manageru možete kreirati: „Saved audience“, odnosno spremiti publiku koju ćete koristiti u nekoj od nadolazećih kampanji.

Vrlo je korisna i mogućnost kreiranja „Custom audience“, odnosno prilagođene publike koju kreirate na temelju Pixelsa, to jest, prikupljenih informacija o publici. Ovaj je tip publike često korišten u svrhu remarketing kampanji.

Kada spojite sve podatke možete kreirati „Lookalike audience“, odnosno sličnu publiku koju ćete kreirati uz pomoć prethodne prilagođene publike.

Imate dodatna pitanja vezana uz otvaranje, potrebno vam je savjetovanje ili profesionalno vođenje Facebook kampanji – javite nam se!