Najčešće greške na web stranici

Ako Vaša web stranica ne donosi željene rezultate ili tek razmišljate o izradi web stranice, treba obratiti pozornost na najčešće greške na web stranici. Iako danas uistinu puno ljudi radi web stranice “jer je to jednostavno”, iza izrade web stranice kao i kvalitetne web stranice koja donosi rezultate, stoji čitav niz psiholoških učinaka na posjetitelja kojih većina nije svjesna, a koje donosimo u ovom članku. Ovo su najčešće greške na web stranici.

Stranica se dugo učitava

Ne optimizirane stranice, kao i stranice smještene na lošem hostingu, dugo se učitavaju što u ovo moderno vrijeme odbija posjetitelje. Vrlo česta situacija, u kojoj ste se vjerojatno i sami našli X puta, je da korisnik u Google upiše traženi pojam i klikne na stranicu. Ako se stranica dugo učitava, posjetitelj će pomisliti da stranica ne radi i vratiti se na Google te otvoriti konkurentsku stranicu, a Vi ćete izgubiti potencijalnog kupca. Za ovaj problem postoji vrlo jednostavno rješenje, napraviti SEO i odabrati kvalitetan hosting.

Sadržaj stranice se teško čita

U ovoj situaciji ste se našli barem 100 puta, Google je za Vaše pretraživanje izbacio web stranicu koja točno odgovara onome što ste tražili no kada ste otvorili stranicu na mobitelu, niste vidjeli ništa pročitati nego ste morali “zumirati” da bi ste vidjeli sadržaj. Kada se korisnik nađe u ovakvoj situaciji, vrlo vjerojatno će odmah napustiti web stranicu i potražiti odgovor kod konkurencije osim ako se radi o usko specijaliziranom pretraživanju, no i tada će imati strpljenja samo određeno vrijeme dok ne odluči nazvati, doći ili poslati mail. Za ovaj problem također postoji jednostavno rješenje, izrada responzivne stranice.

Velika stopa napuštanja stranice

Ovo užurbano vrijeme, kada je posjetitelju najbitnije što brže doći do informacije, stvorilo je nove kriterije za kvalitetnu web stranicu koja donosi rezultate. Najnovija istraživanja pokazuju da vlasnik web stranice ima svega 5 do 10 sekundi da korisniku privuče pozornost ili da odgovor na pitanje jer inače potencijalni korisnik brzo napušta stranicu. Sigurno ste se i sami našli u sličnoj situaciji kada ste došli na neku stranicu i uopće niste našli što ste tražili.

Uz to, kao što smo već spomenuli, a još jedna stvar s kojom se možete poistovjetiti je ta da potencijalni korisnici često napuštaju stranicu koja se dugo učitava, koja nije responzivna ( tj. Koja nije čitljiva ) te stranice koje izgledaju zapušteno radi zastarjelog dizajna i lose subliminalne poruke o kojoj ćemo kasnije.

Zašto je to negativno za Vas?
Zato što na rangiranje Vaše web stranice prilikom pretraživanja pojmova vezanih uz Vaš posao jako puno utječu sva 3 parametra; koliko posjetitelji ostaju na Vašoj stranici, koliko posjetitelja ( iz bilo kojeg spomenutog razloga )napušta Vašu stranicu te koliko posjetitelji ostaju na Vašoj stranici. Što se korisnik ugodnije osjeća na stranici, to će duže ostati te su veći izgledi da klikne na dodatni link ili Vas kontaktira.

Loša subliminalna/podsvjesna poruka

Kao što smo već spomenuli, iza uspješne web stranice koja donosi rezultate stoji čitav niz psiholoških učinaka na posjetitelja. Zvuči čudno ili čak smiješno ? Pročitajte što smo izdvojili i pokušajte se sjetiti situacije kada ste se susreli sa spomenutim situacijama i uvjeriti ćete se da nije niti čudno niti smiješno nego must have.

Subliminalna poruka ili takozvana podsvjesna poruka jest poruka koju Vaš mozak u pozadini percipira dok Vi u većini slučajeva uopće o tome niste niti svjesni. No to što niste svjesni, ne znači da nema utjecaja na Vas. Vaš mozak je već obradio poruku i u Vama stvorio određenu emociju koja utječe na to kako se osjećate i što želite, napustiti stranicu ili odmah kontaktirati prodavača. Najpoznatiji slučaj subliminalnog marketinga je Facebook. Jeste li ikada čuli za Facebook ‘sex’ ? Mark Zuckerberg prodao je Facebook za XY milijuna , a svi se sjećamo LOG IN stranice koja se koristila godinama i podsvjesno nas privlačila da se prijavimo, stranice koju smo svi vidjeli tisuće puta. Pogledajte niže stranicu starog Facebook logina.

No ono što je Vaš mozak percipirao je zapravo čudna stvar koju je malo ljudi vidjelo svojim očima “na prvu”.

Facebook sex

Ne vjerujete ? Usporedite slike ? Povucite klizač gore dolje da razotkrili skrivenu poruku.

before
After

Sada kada smo ustanovili važnost subliminalne poruke i realnost da Vaš mozak percipira određene stvari kojih niste svjesni, obratite pozornost na sljedeće :

–           Zastarjeli izgled, ne responzivan dizajn, dugo učitavanje stranice – Subliminalna poruka je “Ovi više ne postoje”

–           Neuredan razmak sadrŽaja ( primjer s 2 ista ) = “UGODNO” / “ NE UREDNO”

–           I dalje sum L J ate ? Pravopicne greske znaju jako zivcirati i stvoriti osjecaj nelagode. Zato postoji onlajn alat ispravi.me koji ce vas pokazati sve grecke .

–           Lijepa Vam je crvena boja i želite da prevladava na stranici ? Crvena boja označava opasnost, oprez i upozorenje. Sve što ne želite da posjetitelj Vaše stranice osjeti. Važnost i značenje boja na web stranici provjerite ovdje.

Loš sadržaj

Sadržaj se naravno dijeli na tekstualni i medijski, odnosno ono što će posjetitelji čitati i ono što će kod korisnika stvoriti emociju, slika/video. S obzirom na to da smo ne relevantan, dosadan i gramatički ne točan sadržaj već ranije pokrili, obratit ćemo pozornost na medijski sadržaj, odnosno konkretno, na slike. Stara poslovica kaže da slika govori tisuću riječi, a svi znamo da je emocija factor koji prodaje. Stoga je važno posjetitelju uz tekstualni sadržaj prezentirati i savršenu sliku. Hvala Bogu, postoji niz stranica gdje se mogu naći besplatne fotografije koje su snimili profesionalni fotografi, a to su (PIXABAY, PEXELS, UNSPLASH, FREEIMAGES, FREEPIK). Čak i kada ste pripremili savršenu fotografiju, postoje dvije “kvake” koje mogu ozbiljno naštetiti Vašoj stranici, zanimljivo, obje se zovu veličina. Jedna veličina na koju mislimo su širina i visina slike. Bez obzira što je slika lijepa, nema smisla prikazivati sliku 5000 x 3000 px ( piksela ) u “prozoru” veličine 1000 x 600 px. Dapače, ta slika je 5 puta pre velika za taj prozor, neće se prikazivati bolje i imati će veću “težinu” što ujedno znači i duže vrijeme učitavanja stranice. Korištenjem online alata kao što je picresize.com, sliku možemo smanjiti na točnu veličinu koja nam treba. Druga veličina slike je njezina “težina” odnosno koliko ima kilobajta / megabajta. Sve slike mogu se optimizirati bez gubitka kvalitete korištenjem online alata tinypng.com. Drugim riječima, i dalje možemo posjetitelju prikazati savršenu sliku bez gubitka kvalitete, ali i bez bespotrebnog dugog učitavanja. Primjer sa SEA ovdje. Više o prilagodbi za internet tražilice možete pročitati ovdje .

Loša pozicioniranost na tražilicama i nedostatak posjećenosti …

Da bi stranica ispunila svoj potencijal, stranica se mora prikazivati visoko na Google-u i imati posjećenost. Stari programerski vic kaže da je truplo najbolje sakriti na drugu stranicu Google-a. Tamo ga nitko nikada neće pronaći. Realno, kada ste zadnji put bili na drugoj stranici Google-a osim tražeći svoju stranicu ? Kako ostvariti visoku pozicioniranost pročitajte ovdje.

Šteta je da Vam web stranica uzrokuju bacanje novaca i izostanak potencijala web stranice. Koliko košta web stranica, a koliko marketing.