Rast kupovine putem interneta u Hrvatskoj

Kolika je popularnost kupovine putem interneta u odnosu na prijašnje godine te u odnosu na klasičan posjet trgovinama, najbolje pokazuju statistički podaci Eurostat-a za 2019. godinu prema kojima je unutar EU skoro 7 od 10 ljudi ( 63% ) u proteklih 12 mjeseci obavilo barem jednu kupnju putem interneta. 

Prva 3 mjesta po postotku kupovine putem interneta odlaze u Englesku, Dansku i Norvešku gdje čak 8 od 10 ispitanika redovito kupuje putem interneta što jasno pokazuje pozitivan trend rasta popularnosti web trgovina.

U ovom članku analizirati ćemo podatke te objasniti zašto je sada pravo vrijeme za otvaranje webshopa.

Prema najnovijem izvještaju Eurostat-a za 2019.-u godinu, čak 63% građana EU u dobi od 16 do 74 godine je kupovalo putem interneta u proteklih 12 mjeseci. Prema  istom izvještaju, Hrvati sve više kupuju putem interneta.

Situacija u Hrvatskoj je veliko pozitivno iznenađenje, u samo 2 godine ( 2017. – 2019. ) , ostvaren je rast od čak 16% te prema statistici, čak 45% Hrvata je u proteklih 12 mjeseci kupovalo putem interneta. Na kraju članka pogledajte detaljan prikaz po zemljama u Europi.

0
%
2008. godina
0
%
2017. godina
0
%
2019. godina
0
%
2019. – Prosjek EU

Vodeće zemlje u 2019. godini ( Europa )

0
%
2019. – Prosjek EU
0
%
Engleska 2019.
0
%
Danska 2019.
0
%
Nizozemska 2019.

Zašto je sada pravo vrijeme za otvaranje webshopa ?

Činjenica je da sve više kupujemo putem interneta. Razlozi  tome su višestruki, prvenstveno zahvaljujući lakoći dolaska do informacija putem interneta,  rastu pokrivenosti kućanstava internetom i korištenju interneta pa do marketinga putem društvenih mreža. Također, kupovina putem interneta je dovedena do zavidne mjere sigurnosti te su veće šanse da će Vam netko ukrasti novčanik u trgovačkom centru nego što su šanse da će netko ukrasti podatke o kartici koju koristite prilikom kupovine na internetu ( iako većina web trgovina nudi i mogućnost plaćanja pouzećem ili po ponudi pa karticu uopće nije potrebno koristiti. ) . Normalno, uvijek treba biti oprezan, kupovati isključivo putem provjerenih web trgovina koje koriste 100% sigurni Payment Gateway kao što su ( WSPay, T-Com Pay Way, Corvus Pay i sl. ) te adresu webshop-a unositi ručno umjesto slijeđenja “linkova” jer linkovi katkad mogu voditi i na lažne stranice.  U prilog sve većoj kupovini putem interneta zasigurno ide i eksponencijalni porast web trgovina kao i jednostavnost dolaska do informacija te brzina kupovine. Korištenje modernih načina kupovine, omogućava korisniku da u nekoliko trenutaka posjeti više web trgovina i sazna sve informacije o proizvodu koji ga interesira te isti naruči, za razliku od vremena kada je bilo potrebno fizički doći na adresu trgovine i provjeriti njihov asortiman.  Također, velika prednost je i ta što webshop radi 24 sata dnevno, 7 dana tjedno i 365 dana godišnje te kupci kupuju kada žele, a ne kada imaju vremena fizički otići u trgovinu.

Dolaskom svjetskih kurirskih tvrtki u Hrvatsku poput Overseas-a ili DHL-a te modernizacija Hrvatske Pošte s uslugom Paket 24, dostava kupljenih proizvoda putem webshop-a nikada nije bila lakša, povoljnija i brža. To je također važan faktor u porastu kupovine putem interneta.

Iz svih navedenih razloga, sve više kupaca koristi webshop. Čak i oni posjetitelji koji webshop iz nekih razloga ne koriste za kupovinu, preko webshop-a dolaze do informacijama o proizvodu i dostupnosti prije dolaska u trgovinu. Uzmemo li u obzir i trend u Zemljama Europe gdje 63% kupaca kupuje online te trend u zemljama koje dižu prosjek, a u kojima gotovo 9 od 10 kupaca kupuje online, sasvim je jasno kako kupci diljem svijeta prepoznaju lakoću i pozitivne strane korištenja webshop-a. Iz istog razloga, u Hrvatskoj se očekuje daljnji rast postotka kupaca koji će kupovati putem interneta ( iako, gotovo 1 od 2 nije uopće loša statistika ). Obzirom da je za uhodavanje webshop-a i stvaranje baze kupaca, potrebno određeno vrijeme, u ovom trenutku je najbolje vrijeme za pokretanje webshop-a. U prilog tome ide i činjenica da Google i ostale bitnije tražilice, prilikom prikaza rezultata pretraživanja, u obzir uzimaju i “starost domene”.

Detaljan prikaz po državama u Europi

Engleska 87%
87%
Danska 84%
84%
Norveška 82%
82%
Švedska 82%
82%
Nizozemska 81%
81%
Švicarska 80%
80%
Island 80%
80%
Njemačka 79%
79%
Finska 73%
73%
Luksenburg 72%
72%
Francuska 70%
70%
Estonija 68%
68%
Irska 67%
67%
Belgija 66%
66%
Češka 64%
64%
Austrija 62%
62%
Slovačka 60%
60%
Španjolska 58%
58%
Malta 58%
58%
Slovenija 56%
56%
Poljska 54%
54%
Mađarska 49%
49%
Latvija 47%
47%
Hrvatska 45%
45%
Grčka 39%
39%
Cipar 39%
39%
Portugal 39%
39%
Italija 38%
38%
Srbija 34%
34%
Turska 30%
30%
Makedonija 29%
29%
Rumunjska
23%
Bugarska
22%
Crna Gora
16%